Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  ( ΜΕΡΟΣ Ι )

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
( ΜΕΡΟΣ Ι )

Το παιχνίδι είναι σημαντικό για τη μάθηση και την ανάπτυξη του παιδιού σας. Όταν το παιδί σας παίζει, του δίνει πολλούς διαφορετικούς τρόπους και χρόνους για να μάθει.

Το παιχνίδι βοηθά επίσης το παιδί σας:

  • να  χτίσει την αυτοπεποίθηση του
  • να   νιώθει αγαπημένο, χαρούμενο και ασφαλές
  • να  αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες, γλώσσα και επικοινωνία
  • να μάθει να φροντίζει  τους άλλους και το περιβάλλον
  • να αναπτύξει σωματικές δεξιότητες.

Γιατί το παιχνίδι είναι τόσο σημαντικό για την ανάπτυξη του παιδιού;

Το παιχνίδι προσφέρει στα παιδιά διαφορετικές αισθητηριακές, σωματικές και γνωστικές εμπειρίες. Οι εμπειρίες δημιουργούν συνδέσεις στον εγκέφαλο, που βοηθούν τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, γνωστικά, κοινωνικά και συναισθηματικά. Γι' αυτό το παιχνίδι των παιδιών μοιάζει με ‘’πυροτεχνήματα’’ που ξεσπούν στον εγκέφαλο.

Το παιχνίδι είναι τόσο σημαντικό για τα παιδιά και  δεν είναι απλώς κάτι  που κάνουν παράπλευρα  της πραγματικής τους ανάπτυξης. Το παιχνίδι είναι η ανάπτυξή τους. Έτσι, από τη μια πλευρά, φέρνει πολλή χαρά και σύνδεση με την οικογένεια , τα άλλα παιδιά και τους εαυτούς τους, κάτι που, φυσικά, είναι τόσο σημαντικό, αλλά συν τοις άλλοις υπάρχουν και πολλές άλλες εξελίξεις που συμβαίνουν. 

Έτσι, μέσα στον εγκέφαλό τους υπάρχουν όλες αυτές οι καταπληκτικές συνδέσεις που γίνονται νευρολογικά καθώς παίζουν, και στη συνέχεια σωματικά μέσω του σώματός τους σε όλη τη διαδρομή από τις λεπτές κινητικές δεξιότητες, χρησιμοποιούν τα χέρια τους, τους φυσικούς τους μυς αναπτύσσουν  και τη δύναμη τους, και στη συνέχεια όλες τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες που μαθαίνουν και εξασκούν τα παιδιά ενώ παίζουν με άλλους. 

Έτσι, αν επρόκειτο να περιγράψουμε πώς αναπτύσσεται ο εγκέφαλος και πώς σχετίζεται με το παιχνίδι, θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε λέγοντας ότι υπάρχουν όλα αυτά τα διαφορετικά σημεία στον εγκέφαλο, λίγο σαν τον νυχτερινό ουρανό. 

Έτσι, έχουμε όλα αυτά τα αστέρια σε όλο τον εγκέφαλο και, όταν βιώνουμε κάτι, δημιουργείται μια σύνδεση μεταξύ αυτών των σημείων, και όσο πιο συχνά βιώνουμε αυτό το πράγμα, τόσο ισχυρότερες είναι αυτές οι συνδέσεις, και μπορείτε να το δείτε στον  τρόπο που τα παιδιά επαναλαμβάνουν τα πράγματα φυσικά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, και αυτό συμβαίνει επειδή αναπτυξιακά ο εγκέφαλός τους κάνει αυτή τη σύνδεση ωραία και δυνατή.

 Και αυτές οι συνδέσεις γίνονται με όλους τους τρόπους. Έτσι, γίνεται με τη μάθηση, καθώς μαθαίνουμε να περπατάμε και να μιλάμε, αλλά επίσης δημιουργούνται από κοινωνικές και συναισθηματικές συνδέσεις, έτσι πως σχετιζόμαστε με άλλους ανθρώπους και πώς σχετιζόμαστε με την αγάπη ή πώς σχετιζόμαστε με τον φόβο. Αυτές οι συνδέσεις γίνονται επίσης ισχυρές. 

Και μετά από περίπου την ηλικία των οκτώ, αυτό που συμβαίνει είναι το ίδιο το κλάδεμα του δέντρου. Έτσι, οι συνδέσεις που δεν ήταν πολύ ισχυρές και δεν έχουμε χρησιμοποιήσει πολύ στη ζωή μας μέχρι τώρα, αυτές αρχίζουν να εξαφανίζονται, και μένουμε μόνο με τα δυνατά κλαδιά και αυτά τα δυνατά κλαδιά γίνονται η βάση του εγκέφαλου των ενηλίκων, και ο τρόπος που σχετίζεται με το παιχνίδι είναι ότι το παιχνίδι είναι σαν  τα πυροτεχνήματα που ξεσπούν στον εγκέφαλο σε αισθητικό επίπεδο, σε γνωστικό επίπεδο, σε φυσικό επίπεδο. 

Έτσι, υπάρχουν την ίδια στιγμή, πολλοί πυροβολισμοί στον εγκέφαλο επομένως έχουμε τη βέλτιστη ανάπτυξη του εγκεφάλου ενώ τα παιδιά παίζουν.

Το παιδί σας θα λατρέψει να παίζει μαζί σας, αλλά μερικές φορές μπορεί να προτιμά να παίζει μόνο του. Μπορεί απλώς να θέλει να του δώσετε ιδέες και να του πείτε πώς να παίξει με τα παιχνίδια του. Και μερικές φορές μπορεί να θέλει να παίξει με άλλα παιδιά – δεν επιτρέπονται οι μεγάλοι!